17/5 12:05

Jag vet att det var evigheter sedan jag uppdaterade men har haft fullt upp med tanke på att jag fick min efterlängtade son, den vackraste bebisen på jorden om man frågar mig :D
10 Mars bestämde han sig för att det var dags att komma till världen, nästan en månad förtidig, mer exakt 3 veckor och 5 dagar förtidig.
Fast han var nog lite osäker först om han ville ut eller inte för först gick slemproppen, men alla har sagt att man ska inte bry sig om det så jag tyckte inte det var något speciellt med det, sen började vattnet rinna ut några dagar senare sen kom värkarna som jag trodde var förvärkar men det visade sig att det var riktiga värkar och då bestämde jag mig för att ringa till förlossningen och se om det var dags och det tyckte dom för om vattnet har börjat gå så måste barnet ut innom tre dagar så jag åkte in och dom kollade verkarna och hur mkt jag var öppen, jag hade kraftiga värkar och var öppen 3 cm så jag var inne i ett värkarbete, men sedan förblev det så till dagen efter och då var det tredje dagen så dom fick sätta igång förlossningen med hjälp av dropp, och när allting var inkopplat och klart så skulle dom ha personalbyte (Droppen hade inte börjat värka än, trodde dom) så dom tyckte att under tiden kunde jag gå på toa och så, så när jag gjorde det kände jag att det gick inte för han var på väg ut, så jag skrek till mamma som var med mig att hon skulle öppna dörren för jag fick väldigt brottom till sängen, så när jag låg i sängen såg mamma till att barnmorskan kom in igen och då var det krystvärkar jag hade så jag krystade två gånger och sen var han ute, slemmig och go ;) Klockan 14:18 kom han =)
Liam Damian Ljungberg
Finaste barnet på denna jord!
Btw, han älskar att bada :D

Kommentarer
Postat av: susanne

Så underbar fin han är! Förstår att du är stolt och lycklig!Kramar Susanne

2011-05-17 @ 12:43:00
Postat av: Ylva

Tack så mycket :D Det är jag verkligen :P Kramar

2011-05-17 @ 13:30:35
URL: http://powerpuffylva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0